Social media mają ogromną moc docierania do szerokiego grona odbiorców. Dzięki nim można nawiązać kontakt z klientami mieszkającymi na krańcu świata. Co więcej, pomagają one w budowaniu relacji pomiędzy firmą, a społecznością. Ludzie mogą wyrażać swoje opinie, udostępniać informacje o produktach, a organizacja na ich podstawie może modyfikować ofertę i lepiej dostosować ją do wymagań klientów. W social mediach liczy się oczywiście profesjonalny content, ale treść bez zdjęcia raczej nikogo nie przyciągnie. Dlatego grafika to nieodzowny element dobrego postu w popularnych portalach społecznościowych. Sprawdź, jak fotografia w social mediach wpływa na rozpoznawalność marki.
Social media a zdjęcia, co warto wiedzieć na ten temat?
Jeszcze nie tak dawno profesjonalne fotografie produktowe, czy reklamowe wykonywane były wyłącznie dla mediów tradycyjnych. Jednakże rozwój internetu, a przede wszystkim social mediów sprawił, że wszystko zmieniło się o sto osiemdziesiąt stopni. To dzięki nim można dotrzeć do odbiorców z całego świata. Co więcej, działają one podobnie jak efekt domina. Wystarczy rzucić przynętę w postaci ciekawych postów, a także inteligentnych i dopracowanych zdjęć, aby lawina poszła w świat oraz działała jeszcze długo po wrzuceniu treści. Jednakże to tylko z pozoru wygląda tak łatwo. W rezultacie to ciężka praca wymagająca nieustannego doskonalenia. Jeden sukces nie może uśpić czujności, bo ludzie wciąż oczekują czegoś nowego i to, co sprawdziło się raz, niekoniecznie musi sprawdzić się kolejny. Dlatego zdjęcia w social mediach muszą być wysokiej jakości i wymagają ogromnej kreatywności. Umieszczone w odpowiednim kontekście, miejscu i czasie wzmocnią przekaz tekstowy. Sprawią też, że będzie on bardziej czytelny i wartościowy dla odbiorców. Zatem do dzieła!
Fotografia w social mediach, czyli jak dobrze dobrane obrazy wpływają na rozpoznawalność marki?
Fotografia produktowa w social mediach może skutecznie wpłynąć na rozpoznawalność marki. Zdjęcia mają charakter, pewien styl, który przemawia i opowiada ciekawe historie. Grafika wykonywana w określony sposób może sprawić, że ludzie przy następnej okazji będą łączyć zdjęcia z konkretną organizacją, na przykład, gdy zobaczą obraz na plakacie lub bilbordzie. Oryginalne ilustracje mogą nieść ważne przesłanie i informować, w jaki sposób działa konkretna marka.
Kolory i ich znaczenie w zdjęciach publikowanych w mediach społecznościowych
Social media i fotografia produktowa to także odpowiednie kolory, które przemawiają do ludzi. Barwy mogą zachęcać lub wręcz przeciwnie. Dlatego umieszczając zdjęcia, trzeba o tym pamiętać, aby nie wywołać odwrotnego skutku do zamierzonego. Dla przykładu żółty i czerwony to energetyczne kolory, które pobudzają do działania. Po drugiej stronie barykady znajdują się zimne barwy, na przykład niebieski, czy szary. Wykorzystywane są przez kancelarie prawnicze i inne tego typu instytucje, gdyż świadczą o profesjonalizmie. Co więcej, kolorystykę należy również dopasować do specyfiki konkretnego przedsiębiorstwa oraz grupy docelowej, do której firma pragnie w głównej dotrzeć.