Wiele osób zastanawia się, jaki jest najlepszy aparat do fotografii produktowej z obiektywem? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w poniższym artykule.
Dobrej jakości aparat do fotografii produktowej z obiektywem przyda się nie tylko osobom profesjonalnie zajmującym się tą dziedziną sztuki, ale także właścicielom małych biznesów, sklepów internetowych, sprzedawcom wystawiającym swoje wyroby na aukcjach czy też autorom blogów kosmetycznych lub modowych. Na rynku dostępnych jest wiele aparatów, przeznaczonych do fotografii produktowej. Mogą to być urządzenia kompaktowe, bardzo popularne lustrzanki, a także bezlusterkowce. Wybór odpowiedniego sprzętu zależy od umiejętności obsługującej go osoby i jej zasobów finansowych. Dla fotografów początkujących najlepszy będzie aparat kompaktowy z trybem manualnym. Osoby dysponujące już pewną wiedzą na temat sztuki fotograficznej, mogą zainwestować w popularne lustrzanki firmy Canon, Nikon, Sony lub Panasonic. Przeciętny aparat zaliczany do tej kategorii, kosztuje około 2000 zł. Bardziej zaawansowane technologicznie urządzenia, mogą być już sporym wydatkiem – od 3000 do 5000 tys. złotych.
Najlepszy aparat do fotografii produktowej z obiektywem makro
Odpowiednio dobrany aparat do fotografii produktowej w formie lustrzanki, powinien być wyposażony w obiektyw makro. Duże znaczenie ma posługiwanie się obiektywem o ogniskowej od 50 mm do 100 mm. Dzięki temu można swobodnie fotografować, zarówno bardzo małe, jak i sporej wielkości wyroby. Standardowy kitowy obiektyw o ogniskowej >18-55 mm, może nie sprawdzić się w przypadku bardzo wymagających zdjęć, gdzie należy uchwycić detale. Profesjonalna fotografia produktowa wymaga posiadania obiektywu makro o dobrych właściwościach optycznych. Pozwala to na wykonanie różnego typu zdjęć produktowych, packshotów, jak również fotografii na modelach. Osoby, którym zależy na doskonałej jakości zdjęć, powinny inwestować w aparaty z małą matrycą, najlepiej micro 4/3 albo aps-c z rozdzielczością 24 milionów pikseli, co pozwala uzyskać większą głębie ostrości na zdjęciach, przy zastosowaniu relatywnie tańszych obiektywów i wysokiej rozdzielczości oryginalnych plików.
Sony, Canon lub Nikon – odpowiedni sprzęt do wykonywania zdjęć produktów
Osobom, które pragną zawodowo zajmować się wykonywaniem zdjęć reklamowych na białym tle lub poza domowym czy firmowym studio, przydadzą się aparaty marki Sony model A7R 3, Canon 5D MK IV, Canon EOS R, Nikon D850 czy Nikon Z7. Sprzęt ten ma uniwersalne szkło, czyli obiektyw makro dla pełnej klatki z ogniskową około <100 mm i światłem f 2.8. Odpowiednio dobrany aparat do fotografii produktowej z obiektywem makro dla profesjonalistów, to urządzenie, które może być wykorzystywane przez osoby dysponujące odpowiednią wiedzą na temat zdjęć reklamowych i produktowych. Warto wspomnieć, że sprzęt wysokiej klasy jest wydatkiem rzędu 8.000 do 13 000 zł., z czego 2000 zł to średnia cena za obiektyw makro dla tego typu modeli aparatów fotograficznych.
Każda osoba, która zamierza wykonywać zdjęcia produktów, powinna dysponować odpowiednim do tego celu sprzętem. Warto zatem zaopatrzyć się w aparat z makrobiektywem o ogniskowej, dobranej właściwie dla amatorów lub też profesjonalistów.