Fotografia produktowa stanowi czynnik, który w ogromnym stopniu wpływa na ostateczny odbiór konkretnego przedmiotu. Dobrze zrobione zdjęcie pobudzi wyobraźnię konsumentów i sprawi, że klienci zyskają wrażenie, że niemal dotykają konkretnej rzeczy. W rezultacie wywoła to w nich potrzebę posiadania i zainwestowania w prezentowane w grafice rozwiązanie. Jednakże na taki rezultat składa się wiele aspektów. Poza wiedzą, doświadczeniem, kreatywnością, pomysłowością, cierpliwością nie można zapominać o dobrym sprzęcie, a przede wszystkim o właściwym obiektywie.
Właściwe obiektywy do fotografii obiektowej, czyli na co należy zwrócić szczególną uwagę?
Podejmując decyzję o zakupie dobrego obiektywu do fotografii obiektowej, nie wystarczy udać się do sklepu i kupić produkt, jak w piekarni, czy cukierni. Na początku całego procesu warto udzielić sobie odpowiedzi na kilka istotnych pytań. Zasadnicze znaczenie ma wielkość fotografowanych produktów. Przy niewielkich rzeczach sprawdzi się obiektyw wyposażony w opcję makro. Kolejnym problemem wymagającym analizy jest to, czy główni bohaterowie Twoich zdjęć będą różnej, czy też podobnej wielkości. W pierwszym przypadku poszukaj sprzętu ze zmienną ogniskową. Natomiast, gdy Twoja odpowiedź skłaniała się raczej ku drugiej opcji, warto zainwestować w obiektyw stałoogniskowy.
Obiektyw do fotografii produktowej, czyli nie taka prosta rzecz, jak ją malują!
Odpowiedni obiektyw do fotografii produktowej koniecznie musi spełniać kilka istotnych warunków. Zdjęcia publikowane w mediach społecznościowych, blogach, sklepach internetowych, czy newsletterach wymagają profesjonalizmu w pełnym możliwym tego słowa znaczeniu. Jest to ważne, gdyż często decydują one o być, albo nie być konkretnej firmy. Dlatego najważniejszą cechą takich obiektywów jest zastosowanie ogniskowej na minimalnym poziomie 50mm dla APS-C i 70mm dla FF. Dzięki temu przedmiot prezentowany na zdjęciu ukazany w naturalnej perspektywie pozbawiony będzie zniekształceń. Kolejnym elementem jest wartość przesłony. Warto podkreślić fakt, że w tym aspekcie nie trzeba kupować sprzętu z bardzo niskimi parametrami, a więc f1.2, czy też f1.4. Z powodzeniem możesz zdecydować się na urządzenie z przesłoną f9 lub f11. W rezultacie najważniejszy przedmiot na zdjęciu będzie wyróżniał się ostrością w całej swojej okazałości.
Wiele osób ma przekonanie, że tylko sprzęt z najwyższej półki da oczekiwane rezultaty i pozwoli odnieść sukces w sprzedaży internetowej, a także innej branży, w której fotografia produktowa ma znaczenie. Oczywiście takie urządzenie gwarantuje fantastyczne wyniki, jednak najważniejsze w tej inwestycji jest jasne sprecyzowanie swoich celów, a także wymagań. Dobry obiektyw to taki, który jest idealnie dopasowany do tego, co się robi i fotografuje. Gdy uda Ci się to dobrze wskazać, to możesz mieć pewność, że świat e-commerce będzie stał przed Tobą otworem! Wystarczy tylko wykorzystać swoją szansę!