Jaki wpływ na odbiorcę ma fotografia produktowa?

Większość ludzi kupuje „oczami”. Nawet najlepsze teksty, najbardziej chwytliwe hasła reklamowe i treści poruszające serca nie są w stanie osiągnąć takiego efektu jak dobre zdjęcie produktu. Przy braku fotografii wiele osób nawet nie zadaje sobie trudu, aby zapoznać się ze szczegółami. Zwyczajnie pomija ofertę i przechodzi dalej. Dlatego sprawy związane z wizualizacją i grafiką stanowią ważną część marketingu każdej firmy. Szczególne znaczenie ma w tym przypadku fotografia produktowa. Sprawdź, w jaki sposób odbierana jest ona przez odbiorcę.

Fotografia produktowa pod e-commerce, czyli ogromna moc obrazu

Ludzie wyposażeni zostali w cały arsenał zmysłów, w którym istotne znaczenie ma wzrok. Dla wielu jest on najważniejszy i odgrywa znaczącą rolę podczas podejmowania wszelkich decyzji. Obrazy są wszędzie i stanowią ważną część życia. Odgrywają one ogromną funkcję w codzienności i pomagają zrozumieć świat. Mózg przetwarza i interpretuje informację wzrokową oraz dostarcza człowiekowi wiadomość w przystępnej dla niego formie. W rezultacie konkretna osoba może uruchomić wyobraźnię z udziałem przedmiotu znajdującego się na zdjęciu. Widzi siebie w nowych butach, pięknej torebce, czy wyjątkowych jeansach. Mało tego w myślach odtwarza scenki z ewentualnego spotkania z przyjaciółmi, randki, czy też krótkiego wypadu i korzyści, jakie osiąga mając na sobie oglądane na zdjęciach rzeczy. W rezultacie pojawia się uśmiech na twarzy, radość, a co najważniejsze potrzeba kupienia prezentowanych przedmiotów.

Dlaczego fotografia produktowa ma większe znaczenie niż treść?

Przeczytanie tekstu wymaga pracy i zaangażowania. Co więcej, trzeba poświęcić czas na zapoznanie się z treścią i przeanalizować słowa znajdujące się w artykule, czy też opisie produktów. W przypadku zdjęć nie ma takiej potrzeby. Wystarczy na nie spojrzeć, a same przemówią do człowieka. Fotografia jest podobna do historii, która ktoś nam opowiada. Można wygodnie rozsiąść się na fotelu przed laptopem i przenieść się do świata, w którym obrazy ożywają oraz stają się częścią interesującego przekazu. Taka sztuka pobudza wyobraźnię, pomaga uczestniczyć w wyjątkowej scenerii i wciąga bez reszty. Dlatego dobrze zrobione zdjęcia produktów sprawiają, że odbiorca ma wrażenie, że dotyka, ogląda i przymierza rzecz. W rezultacie może zobaczyć siebie w konkretnej sukience, spodniach lub to, jak będzie prezentował się konkretny sprzęt w mieszkaniu. I nic więcej nie trzeba! Żadna treść nie jest w stanie zburzyć obrazu, który pojawił się w wyobraźni. W takim przypadku odbiór przełoży się na chęć posiadania i korzystania z zalet produktu. Dlatego wpływ fotografii dla odbiorcy w sklepie internetowym jest ogromny.

Wstawiając zdjęcia na portal aukcyjny lub do sklepu internetowego pamiętaj o tym, aby spełniały one wszystkie zasady i były wykonane w sposób profesjonalny. Prawdopodobnie większość osób pominie opis i skupi się na zdjęciu. Jednakże nigdy nie wiadomo na kogo trafisz, dlatego nie ignoruj żadnego aspektu. W marketingu wszystko musi iść w parze i łączyć się w pełnym możliwym tego słowa znaczeniu. Piękna grafika to pierwsze spotkanie, randka, a znacząca treść bliższe poznanie i relacja. Tylko wtedy możesz liczyć na sukces!

Dodaj komentarz